پلاک ۲۲ نشانی ایمان و اتحاد

دل نوشته . خبری .فرهنگی . سیاسی. هنری
مشخصات بلاگ
پلاک ۲۲ نشانی ایمان و اتحاد


نصرالله: انفجارها ادامه یابد لبنان به لبه پرتگاه کشیده می‌شود

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنرانی خود گفت: در صورتی که انفجارها در لبنان ادامه یابد، این کشور به لبه پرتگاه کشیده خواهد شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه گفت: درباره انفجار دیروز در بیروت، تمامی نشانه‌ها و سرنخ‌ها به همان گروه‌ها اشاره دارد. حتی فرضیه فرد انتحاری نیز تحت بررسی است و نمی‌توانیم این فرضیه را رد کنیم اما درباره خودروی بمبگذاری شده با بیش از 100 کیلوگرم تردیدی وجود ندارد اما اینکه این اقدامی انتحاری باشد تحت بررسی است.

وی گفت: کسانی که اقدام دیروز را انجام دادند آموزش دیده بودند. نمی‌خواهم که قاطعانه بگویم که اقدامات روز گذشته را گروه‌های تکفیری انجام دادند اما احتمال زیاد همین است و قاطعانه این گروه‌ها نزد اسرائیل کار می‌کنند و تردیدی وجود ندارد که برخی از سازمان‌های جاسوسی در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: هدف ملی وجود دارد و آن این است که چگونه جلوی این تجاوزهای تروریستی و جنایت‌ها را بگیریم. دیروز آن را در ضاحیه قرار دادند اما فردا این مواد منفجره را کجا می‌توانند قرار بدهند؟ اسرائیل و تکفیری‌ها برایشان مهم نیست که مکان بمبگذاری ضاحیه یا جای دیگری باشد و این افراد سنی‌ها را می‌کشند همانطور که شیعه‌ها، مسیحی‌ها را می‌کشند و مساجد و کلیساها را منفجر می‌کنند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند گروه‌های تکفیری اگر خودروی بمبگذاری شده را فقط در ضاحیه گذاشتند در مکان دیگری قرار نخواهند داد، اشتباه می‌کنند. امروز هدف ملی باید این باشد که مانع از این انفجارها بشویم که ممکن است به تمامی مناطق کشیده شود.

وی گفت: کسی که گمان می‌کند این تهدید فقط برای یک منطقه است اشتباه کرده است. کسی که امروز یک منطقه را به طور کامل نابود می‌کند تصمیم دارد تا تمام لبنان را نابود کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: به مسئولان، سیاستمداران و نیروهای امنیتی و تمامی لبنانی‌ها می‌گویم در صورتی که این انفجارها در لبنان ادامه یابد این کشور به لبه پرتگاه کشیده می‌شود و باید مسئولانه با این حادثه و تهدید برخورد کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: مسئولیت نخست  آن است که اقدامات پیگیرانه انجام شود. دولت و سازمان‌های وابسته به آن باید اینگونه اقدامات را انجام دهند و همگی باید به این اقدام کمک کنیم اما این به تنهایی کافی نیست و هیچ کس در لبنان نمی‌تواند بگوید که اینگونه اقدامات مانع از عملیات انتحاری می‌شود.

وی افزود: این به تلاش همه نیاز دارد و در این مسیر باید درباره اهمیت این موضوع صحبت شود که این گروه‌ها از نطر سیاسی یا امنیتی نباید حمایت شود و نباید هیچگونه کوتاهی در این زمینه انجام شود. این اقدامات باید به خاطر لبنان انجام شود چون این گروه‌ها به دنبال آن هستند که لبنان را وارد جنگ داخلی و نابودی کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: گروه‌های امنیتی مسئول باید بررسی کنند که فرد انتحاری چه کسی بوده است و چه گروه‌هایی اقدام به ارسال خودروهای بمبگذاری شده می‌کنند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: بسنده کردن به اقدامات پیشگیرانه کافی نبوده و باید در گام دوم اقدامات برای کشف این گروه‌ها و محاصره و نابودی آنها و دستگیری و چیره شدن بر آنها اتخاذ شود.

وی افزود: در این زمینه باید از تحریک‌های طائفه ای و مذهبی جلوگیری شود. درگیری‌ها باید سیاسی باقی بماند. در زمینه سیاسی شماتت و انتقاد کنید اما از تحریک‌های مذهبی و طائفه‌ای جلوگیری کنید و فقط به محکوم کردن جنایتی که روی داد اکتفا نکنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۵
علیرضا سوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی